PIZZA EVENT

FIRMY

Event marketing je komunikované oznámenie spojené s formou špeciálneho prežitku i zážitku a predstavenia, ktorý je vnímaný viacerými zmyslami naraz.

V rámci event marketingu je teda využívané emócií v marketingovej komunikácii a je vychádzané z faktu, že si ľudia najlepšie zapamätajú to, čo reálne prežijú. Emocionálne podnety, ktoré event vyvoláva, potom veľmi dobre pôsobia na imidž ponúkanej služby či produktu. Event marketing nezahŕňa iba komunikáciu externú, ale aj internú v rámci spoločnosti.

V užšom slova zmysle možno event marketing charakterizovať nasledujúcimi znakmi:

Dôraz na zážitkovosť – osobne prežitý zážitok pôsobí na zákazníka a jeho neskoršie vnímanie reálneho sveta oveľa účinnejšie ako neosobné oznámenie, ktoré vníma z klasických médií.

Interaktivita – jedná sa o interaktívny osobný dialóg medzi zákazníkom a zástupcami firmy, kedy individuálny prístup umožňuje zaistiť veľmi dobré zaobchádzanie so zákazníkmi.

Vlastná réžia – firemný event je spoločnosťou koordinovaný tak, aby došlo k úspešnému naplneniu zvolených marketingových cieľov a aby boli v zákazníkoch vyvolané požadované emócie.

Dramaturgia – jedinečnosť a kreativita pomáha zákazníkom nechať sa pohltiť novými zážitkami a zbaviť sa každodenných starostí.


Podľa obsahu využitia firemného event marketingu rozdeľujeme na:

pracovne orientované eventy – akcie pre interné cieľové skupiny firmy a obchodných partnerov, napr. produktové školenia na nový výrobok alebo službu;

informatívne eventy – hlavným cieľom je sprostredkovávať informácie, ktoré sú však „zabalené“ do zábavného programu, napr. predstavenie nového produktu (služby) prostredníctvom multimediálnej show;

zábavne orientované eventy – v popredí stojí predovšetkým zábava, využíva sa na dlhodobé budovanie imidžu značky prostredníctvom emocionálneho premostenia medzi danou aktivitou a značky, ide o koncerty, incentívne cesty, trendové športy a pod.


Event marketing je typickým nástrojom podlinkovej komunikácie, čo potvrdzuje aj skutočnosť, že pri komunikácii s existujúcimi či potenciálnymi zákazníkmi využíva osobne orientované dialógy.